Most przez Odrę ważnym elementem rozbudowy Kolei Wschodniej

Zachodnia Izba Przemysłowo-Handlowa oraz Izba Handlowa z Frankfurtu nad Odrą, wystosowały wspólny apel do władz krajowych i samorządowych obu krajów.

Jerzy Korolewicz - prezes Zachodniej Izby Przemysłowo- Handlowej w Gorzowie Wielkopolskim powiedział redakcji cytuję: Cały region z niecierpliwością czekał na dzisiejszy dzień- , a teraz nadszedł czas,aby pociągi mogły bez przeszkód kursować w obu kierunkach przez Odrę między Polską a Niemcami. Ukończenie przez,Deutsche Bahn (Koleje Niemieckie) mostu łukowego między Kostrzynem nad Odrą a Kietz to znacznie więcej niż tylko nowy most kolejowy. Dzięki temu nasz regionprzygraniczny staje się w jeszcze pełniejszy sposób wspólnym obszarem powiązań gospodarczych. Teraz potrzebujemy dobrych i szybkich regionalnych oraz dalekobieżnych połączeń kolejowych, aby skorzystać z tego waloru lokalizacyjnego. Nowy most stanowi ważną podstawę dla dalszej rozbudowy Kolei Wschodniej / Linii 203 pod wieloma względami. Został on zaprojektowany do użytkowania deutorowego i elektyfikacji, a zatem stwarza możliwość dosyosowania do przewidywanego ruchu pasażerskiego i towarowego w perspektywie długoterminowej - dodaje Korolewicz. Obie strony nie mają wątpliwości ,że prace budowlane nad elektyryfikacją i dwutorową rozbudowy kolei wschodniej po stronie niemieckiej, muszą rozpocząć się jak najszybciej, najlepiej z wyraźnym impulsem ze strony Federalnego Ministerstwa Transportu w Berlinie. Dopiero niedawno, na początku lipca br., podczas polsko- niemieckich konsultacji rządowych w Warszawie uzgodniono ,że transgraniczne połączenia kolejowe powinny zostać szybko i sprawnie rozbudowane.Dlatego apelujemy w imieniu mieszkańców i przedsiębiorców, o jak najszybsze rozpoczęcie prac nad elektryfikacją i dwutorową rozbudową Kolei Wschodniej/ Linii 203, która jest niezbędna zarówno dla rozwoju regionu, jak i ponadregionalnej gospodarki.
 
tekst i foto Ryszard Waldun

Dodaj komentarz