W postępowaniu przetargowym wpłynęły dwie oferty:
Oferta nr 1: Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. cena brutto: 40 145 896,00 zł
Oferta nr 2: Budimex S.A. cena brutto: 26 986 225,90 zł
Niemal półkilometrowy odcinek drogi o dwóch jezdniach, z których każda będzie dwupasmowa, zostanie włączony w istniejące rondo przy ul. S. Wyszyńskiego i dalej poprowadzony w kierunku zachodnim – do skrzyżowania z ul. K. Wielkiego, gdzie zaplanowano budowę nowego ronda.
Wyłoniony w ramach przetargu wykonawca zrealizuje zadanie w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Oznacza to, że sporządzi dokumentację projektową i formalności niezbędne do prowadzenia robót budowlanych oraz je zrealizuje.
Głównym zadaniem I etapu obwodnicy jest wykonanie funkcjonalnego i bezpiecznego połączenia komunikacyjnego osiedli Górczyn i Piaski.
Zakres prac w ramach I etapu:
-
rozbudowa/przebudowa skrzyżowania ul. S. Wyszyńskiego, Górczyńska związana z włączeniem nowego odcinka– skrzyżowanie typu rondo,
-
budowa skrzyżowania nowego odcinka drogi z ul. K. Wielkiego i Owocowej – skrzyżowanie typu rondo,
-
budowa przepustu z blach falistych na przecięciu drogi i cieku wodnego rz. Kłodawka na długości ok. 75m,
-
rozbudowa/przebudowa odcinka ul. K. Wielkiego i układu skrzyżowania ul. K. Wielkiego i ul. Z. Kuratowskiej – skrzyżowanie zwykłe wyniesione,
-
przebudowa ul. Owocowej na połączeniu z wlotem ronda przy ul. K. Wielkiego,
-
budowa zatok autobusowych wraz z wiatami przystankowymi i peronami autobusowymi,
-
budowa zatok postojowych dla pojazdów osobowych,
-
budowa zjazdów z dróg publicznych,
-
budowa i przebudowa ścieżek rowerowych,
-
budowa i przebudowa chodników,
-
budowa skweru w rejonie skrzyżowania ul. K. Wielkiego i Z. Kuratowskiej,
-
budowa systemu odwodnienia utwardzonych elementów pasa drogowego (jezdnie, zatoki),
-
budowa zbiornika retencyjnego otwartego z przelewem i wylotem do rzeki Kłodawka,
-
likwidacja kolizji z istniejącą siecią kanalizacji deszczowej w ul. S. Wyszyńskiego wraz z budową nowego wylotu do rzeki Kłodawka,
-
budowa oświetlenia drogowego,
-
budowa kanału technologicznego,
-
rozbiórka istniejącego zagospodarowania pasów drogowych: konstrukcji nawierzchni jezdni, zjazdów, chodników oświetlenia drogowego oraz działek przejmowanych pod pasy drogowe tym: kolidujących obiektów budowlanych budynków jedno i dwukondygnacyjnych, ogrodzeń, nawierzchni utwardzonych itp.,
-
przebudowa kolidujących sieci uzbrojenia terenu,
-
usunięcie kolidujących drzew i krzewów,
-
nasadzenia drzew i krzewów,
-
tereny zielone – humusowanie z obsianiem mieszanką nasion traw,
-
elementy bezpieczeństwa ruchu w tym barier drogowych, balustrad itp.,
-
stała organizacja ruchu – oznakowanie pionowe i oznakowanie poziome,
-
dostawa i montaż elementów małej architektury w tym: ławek parkowych, koszy na śmieci, stojaków rowerowych.
Zadanie w ramach naboru z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych – edycja 2, otrzymało wstępną promesę dofinansowania do kwoty
35 mln złotych.